Logo

Suunnittelun eri vaiheet

    1
    Suunnittelun suunnittelu – Muutostarpeen tunnistamisesta muutoksen suunnitteluun
    2
    Projektinhallinnan ja johtamisen suunnittelu
    3
    Pedagogisten ratkaisujen suunnittelu
    4
    Tilallisten ratkaisujen suunnittelu
    5
    Digirikkaiden ratkaisujen suunnittelu
    6
    Sisustussuunnittelu
    7
    Tilan käytön koulutuksen suunnittelu
    8
    Tilan todellisen käytön ja jatkokehityksen suunnittelu
Logo
  • Johdanto
  • Toimittajat
  • Kirjoittajat
  • Luku 1 - Suunnittelun suunnittelu - Muutostarpeen tunnistaminen
  • Luku 2 - Projektinhallinnan ja johtamisen suunnittelu
  • Luku 3 - Pedagogisten ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 4 - Tilallisten ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 5 - Digirikkaiden ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 6 - Sisustussuunnittelu
  • Luku 7 - Tilan käytön koulutuksen suunnittelu
  • Luku 8 - Tilan todellisen käytön ja jatkokehityksen suunnittelu
  • Case 1 - Caledonia – Hub-tila kestävään kampusmuutokseen (Helsingin yliopisto)
  • Case 2 - Opetustila K113 – Biofiilinen ja hyvinvointia tukeva oppimisympäristö (Helsingin yliopisto)
  • Case 3 - Active Learning Classroom - Aktiivisen oppimisen luokkahuone (Aalto-yliopisto)
  • Case 4 - VR Hub - Virtuaalisen todellisuuden (Virtual Reality) tutkimus- ja näyttelytila (Aalto-yliopisto)
  • Case 5 - FC112 - Muuntokalusteilla varustettu moderni moniopetustila (Tampereen yliopisto)
  • Case 6 - Pedalab – Opettajien digitaitojen kehittämiseen suunniteltu innovatiivinen opetustila (Tampereen yliopisto)
  • Case 7 - Opetussalin D102 muutos hybridiopetustilaksi (Vaasan yliopisto)
  • Case 8 - Lainattavat kamerasetit (Vaasan yliopisto)
  • Case 9 - Auditoriot Kurtén, Nissi, Wolff ja Levón (Vaasan yliopisto)
  • Case 10 - Sm4rtLab-laboratorio - Fotoniikan laboratoriotyöskentelyä virtuaalisesti tai paikan päällä (Itä-Suomen yliopisto)
  • Case 11 - Biolääketiede - Ryhmätyöskentelyä, vuorovaikutusta ja muunneltavuutta suurryhmäopetuksessa (Itä-Suomen yliopisto)
  • Case 12 - Sovellettu fysiikka - Avoin tila opetukseen, opiskeluun ja laboratoriotyöskentelyyn (Itä-Suomen yliopisto)
  • Johdanto
  • Toimittajat
  • Kirjoittajat
  • Luku 1 - Suunnittelun suunnittelu - Muutostarpeen tunnistaminen
  • Luku 2 - Projektinhallinnan ja johtamisen suunnittelu
  • Luku 3 - Pedagogisten ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 4 - Tilallisten ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 5 - Digirikkaiden ratkaisujen suunnittelu
  • Luku 6 - Sisustussuunnittelu
  • Luku 7 - Tilan käytön koulutuksen suunnittelu
  • Luku 8 - Tilan todellisen käytön ja jatkokehityksen suunnittelu
  • Case 1 - Caledonia – Hub-tila kestävään kampusmuutokseen (Helsingin yliopisto)
  • Case 2 - Opetustila K113 – Biofiilinen ja hyvinvointia tukeva oppimisympäristö (Helsingin yliopisto)
  • Case 3 - Active Learning Classroom - Aktiivisen oppimisen luokkahuone (Aalto-yliopisto)
  • Case 4 - VR Hub - Virtuaalisen todellisuuden (Virtual Reality) tutkimus- ja näyttelytila (Aalto-yliopisto)
  • Case 5 - FC112 - Muuntokalusteilla varustettu moderni moniopetustila (Tampereen yliopisto)
  • Case 6 - Pedalab – Opettajien digitaitojen kehittämiseen suunniteltu innovatiivinen opetustila (Tampereen yliopisto)
  • Case 7 - Opetussalin D102 muutos hybridiopetustilaksi (Vaasan yliopisto)
  • Case 8 - Lainattavat kamerasetit (Vaasan yliopisto)
  • Case 9 - Auditoriot Kurtén, Nissi, Wolff ja Levón (Vaasan yliopisto)
  • Case 10 - Sm4rtLab-laboratorio - Fotoniikan laboratoriotyöskentelyä virtuaalisesti tai paikan päällä (Itä-Suomen yliopisto)
  • Case 11 - Biolääketiede - Ryhmätyöskentelyä, vuorovaikutusta ja muunneltavuutta suurryhmäopetuksessa (Itä-Suomen yliopisto)
  • Case 12 - Sovellettu fysiikka - Avoin tila opetukseen, opiskeluun ja laboratoriotyöskentelyyn (Itä-Suomen yliopisto)